Klimplanten door Cor van Gelderen

“Klimplanten”, dinsdag 19 oktober door Cor van Gelderen.
“Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een slingerplant en een klimplant? Waarom gaat mijn Clematis dood? Zijn er ook kamperfoelies zonder luizen? Waarom bloeit mijn blauwe regen niet, windt hij de verkeerde kant om? Zijn er rozen zonder gif goed te houden? Wat is de beste wintergroene klimplant? Zijn er klimplanten voor een plekje in de schaduw? Het zijn maar enkele van de vragen die me op de kwekerij regelmatig worden gesteld. In de lezing probeer ik natuurlijk deze vragen te beantwoorden. Maar bovendien laat ik veel soorten klim- en slingerplanten zien die niet zo bekend zijn. Soorten met lekkere vruchten, mooi herfstblad of bijzondere bloemen. Soms ook alleen maar leuk voor de geoefende tuiniers, die het mini-bloemetje van de Vincetoxicum weten te waarderen... Maar natuurlijk gaat het vooral om al die prachtige planten die zich met wat hulp van een klimsteun een weg naar de zon zoeken, om daar in alle glorie te groeien en te bloeien. En ik heb een extra spotlichtje gezet op de kamperfoelie en de klimhortensia, want PlantenTuin Esveld herbergt de Nederlandse Planten Collectie klimmende Lonicera en Hydrangea. Deze verzamelingen vindt u in de collectietuin bij de kwekerij in Boskoop.”
De in Nederland welbekende kweker en plantenkenner Cor van Gelderen van PlantenTuin Esveld in Boskoop komt op dinsdag 19 oktober zijn kennis met u delen tijdens de lezing over Klimplanten. Aanvang 20.00 uur in de werkruimte van Ria van Mierlo, Medevoort 9a te Helmond.
De entree is gratis voor leden. Niet-leden betalen € 3,-
Zou u zich vooraf willen aanmelden door voor 19 oktober een mail te sturen naar info(at)helmond.groei.nl of te bellen naar Ria van Mierlo, tel. 06-43844125
Omdat we geen verspreider van Covid-19 willen zijn vragen wij u om alleen dan naar een activiteit te komen als u een QR-code (het vaccinatiebewijs), een herstelbewijs of een recente negatieve testuitslag heeft en een identiteitsbewijs mee brengt. Heeft u dit niet dan vragen wij u vriendelijk om niet te komen.