Helmond

Plantendag Arboretum Kalmthout

Zondag 21 april gaan we naar de Plantendag in Arboretum Kalmthout in België. We brengen een bezoek aan het prachtige park, het plantencentrum en een
60-tal stands van kwekers uit diverse landen met aparte vaste planten.
We vertrekken per auto om 09.15 uur vanaf de parkeerplaats van het voormalige Zwembad De Wissen aan de Keizerin Marialaan in Helmond en de verwachte aankomst in Kalmthout is ca 10.45 uur. En dan kunt u gaan genieten de vele kramen boordevol bijzondere planten, bomen, struiken, zaden, bollen en knollen in de arboretumtuin. Rond 16.00 uur gaan we weer richting Helmond en zijn ongeveer 17.30 uur terug bij De Wissen, al kan de vertrektijd naar Helmond in overleg met de inzittenden van de auto worden aangepast.
De prijs p.p. is voor leden (en inwonende gezinsleden) € 28,- (vervoer en ticket) en voor niet-leden € 33,-.
Koffie/thee en lunch kunnen ter plekke in het restaurant genuttigd worden en zijn voor eigen rekening, maar u kunt natuurlijk een eigen lunch meenemen als u dat wilt. U kunt zich aanmelden voor deze excursie door gelijktijdig met de betaling uiterlijk 11 april een mail te sturen naar info(at)helmond.groei.nl o.v.v. “Kalmthout”. Vermeld daarbij of u bereid bent tegen een passende vergoeding te rijden, hoeveel mensen u in uw auto mee kunt nemen óf dat u met iemand mee wilt rijden.
Meer informatie: https://www.arboretumkalmthout.be/kalender.masterdetail.html/p_detail_url/nl/dvt/arboretum/kalender/plantendag-voorjaar-2023/plantendag-voorjaar-2024.period.html

Bezoek aan Knapen Bloemen & Snijheesters

Dinsdag 26 maart brengt de plantengroep een bezoek aan twee locaties van de fa. Knapen Bloemen & Snijheesters. Als eerste worden we om 14.00 uur verwacht in Stramproy op Houtbroek 7 voor een bezoek aan de afdeling met pioenen, viburnums en skimmia’s. Daarna gaan we naar Hoek 10 in Nederweert waar de diverse soorten snijhortensia’s te vinden zijn. Informatie over fa. Knapen kunt u vinden op https://www.knapenbloemen.nl Iedereen die lid is van Groei & Bloei (of inwonend gezinslid) kan gratis mee met dit bezoek, u hoeft niet speciaal aangemeld te zijn bij de plantengroep. Als u gasten mee wilt brengen die geen lid zijn betalen zij € 5,- over te maken naar bankrekening NL86 RABO 0317 2056 76 t.n.v. K.M.T.P. Helmond e.o. Vervoer is op eigen gelegenheid.
U kunt zich aanmelden door vóór 20 maart een mail te sturen naar info@helmond.groei.nl