Helmond

Lorreman 3, 5706 KP Helmond (Brandevoort). Klik voor de plattegrond.

Een kleine, overzichtelijke voortuin, zijtuin en achtertuin van 100 m2 die geschikt is, ook al word je wat ouder, om goed te onderhouden. De tuin is naar eigen idee van de eigenaresse ontworpen. Het is een formele tuin en er zijn verhoogde plantenvakken waardoor je niet hoeft te bukken.

De tuin is 2 jaar geleden aangelegd.

Er staan een Albizia (een boom die familie is van de Mimosa), 3 Oleanders waarvan 1 meer dan 25 jaar oud, 3 Agapantussen van 20 jaar oud, Cercis forest pansy boom (mediterraneboom van hoteltuinen aan de Cote d’ Ázur) , Tillantia die bloeit zonder wortels en een Nespole, een struik uit Italië, die zelf opgekweekt is uit pitten van de Nespole vruchten. Verder zijn er kleine bomen en waar mogelijk, bloeiende planten.